Ziedot
Atgriezties

Maksas pakalpojumi Valmieras ģimeņu atbalsta centrā

Mūzikas terapija

  • Mūzikas terapija ir Latvijā apstiprināta medicīniskās rehabilitācijas tehnoloģija - mūzikas zinātnisks pielietojums terapeitiskiem mērķiem, lai sekmētu pacientu garīgās un fiziskās veselības (un sociālo) problēmu risināšanu un pārvarēšanu. Mūzikas terapeits ir ārstniecības persona ar profesionālo maģistra grādu veselības aprūpē un atbilstošu kompetenci mūzikā un psiholoģiskās palīdzības sniegšanā, kurš vairumā gadījumu sadarbojas ar citiem rehabilitācijas speciālistiem – strādā multiprofesionālā komandā.
  • Mūzikas terapija var būt palīdzoša jebkura vecuma pacientiem ar garīgās veselības traucējumiem, psihosomatiskām saslimšanām un veģetatīvo distoniju, onkoloģiskām, neiroloģiskām un neirodeģeneratīvām saslimšanām, kā arī pacientiem ar hroniskām sāpēm. Pateicoties mūzikas spējai aktivizēt emocionālos un atmiņu procesus, tā ir pielietojama arī pacientiem akūtos stāvokļos, piemēram – pēc insulta, operācijām.
  • Mūzikas terapija var būt noderīga arī praktiski veseliem cilvēkiem ar izdegšanas risku, emocionālām grūtībām, nomāktību, nervozitāti un trauksmi, jo mūzikas terapijā var attīstīt pašregulācijas un relaksācijas iemaņas, kā arī, pārslēdzoties uz radošu un spontānu darbību un apgūstot jaunas prasmes, pieredzēt psihoemocionālu un fizisku atjaunotni. Mūzikas terapija arī ir piemērota pašizaugsmei, lai attīstītu līderību vai sadarbības iemaņas, patstāvības izjūtu, iztēli, strukturētu domāšanu, multidarbošanās prasmi un organizētību vai emocionāli pārstrādātu kādu pieredzi.

Mūzikas terapeite Aira Burve, tel. 26569837 un  Baiba Vanaga, tel. 29139415. (konsultācijas cena: 40.00 EUR par nodarbību)

Mākslas terapija

  • Mākslas terapija (vizuāli plastiskās mākslas terapija) ir viena no četrām mākslu terapijas specializācijām (līdzās mūzikas, deju un kustību, drāmas terapijai), kurā izmanto mākslu un radošo procesu terapeitiskā kontekstā, lai uzlabotu un veicinātu cilvēka garīgo, emocionālo un fizisko labklājību.
  • Mākslas terapijā cilvēks tiek aicināts savas domas, jūtas un vajadzības uzzīmēt, uzgleznot, izveidot no māla vai plastilīna, salikt kā kolāžu no attēliem vai atrast citu piemērotu mākslinieciskās izteiksmes veidu. Mākslas terapijā tiek izmantoti gan vārdi, gan bezvārdu „valoda” - māksla.
  • Mākslas terapijā svarīgs ir radošais process un tā rezultāts, pārdomas un arī saruna ar mākslas terapeitu pēc radošā procesa, ņemot vērā katra vēlmes un iespējas.
  • Mākslas terapija notiek drošā un atbalstošā vidē profesionāla mākslas terapeita klātbūtnē, kas palīdz mērķtiecīgi organizēt un vadīt mākslas terapijas procesu atbilstoši katra vajadzībām, vēlmēm un iespējām.
  • Cilvēka fiziskā, psiholoģiskā stāvokļa un sociālās situācijas izvērtēšana, mākslas terapijas procesa plānošana, rezultātu novērtēšana un rekomendāciju izstrāde tiek veikta atbilstoši Latvijā apstiprinātām Mākslas terapijas medicīniskajām tehnoloģijām.

Mākslas terapeite Baiba Lezdiņa, tel. 29115335, baiba.lezdina@gmail.com (konsultācijas cena: 45.00 EUR par nodarbību)

Audiologipēds

  • Audiologopēds ir funkcionālais speciālists, kurš veic komunikācijas spēju, runas/valodas, fonācijas un rīšanas traucējumu novērtēšanu, diagnostiku, korekciju un rehabilitāciju. Var palīdzēt šādās situācijās:
    • aizkavēta attīstība;
    • specifiski runas un valodas attīstības traucējumi;
    • mācīšanās iemaņu attīstību traucējumi.

Audiologopēds Elita Upe, tel. 26422666, elitaupe@inbox.lv (konsultācijas cena: 35.00 EUR par nodarbību)

Montesori pedagoģija

  •  Montesori pedagoģijas pamatprincipi:
    • Bērnam ir sava Dabas dota attīstības programma;
    • Bērns mācās, aktīvi darbojoties;
    • Bērnam nepieciešama attīstoša vide, kurā viņš varētu apmierināt savu kāri pēc pasaules izzināšanas neatkarīgi no pieaugušā;
    • Pieaugušais (pedagogs) palīdz bērnam apgūt jaunas iemaņas, izdarīt atklājumus, taču nedara to bērna vietā;
    • Sensitīvie periodi ir laika posmi, kad bērns ar īpašu interesi darbojas ar lietām, kuras ir nepieciešamas noteiktu spēju attīstība;
    • Pirmsskolas vecumā (līdz 6 gadiem) pasaules iepazīšanā noteicošā loma ir sajūtām;
    • Īpaši mācību materiāli radīti, balstoties uz bērnu novērojumiem un pētījumiem par bērnu attīstību un psiholoģiju. Tie veidoti tā, lai bērns spētu pats pamanīt savas kļūdas un tās labot;
    • Montesori vidē bērns var brīvi izvēlēties sev nodarbošanos, bet viņam jāspēj arī uzņemties atbildību un ievērot noteikumus.

Montesori atveseļojošās pedagoģijas speciāliste Marita Krišāne, tel. 29991155, marita1232@inbox.lv (konsultācijas cena: 33.00 EUR par nodarbību)

Speciālā pedagoga nodarbības

  • Speciālais pedagogs:
    • sniedz atbalstu skolēniem ar specifiskiem mācīšanās traucējumiem un citām speciālās izglītības vajadzībām;
    • organizē individuālu vai grupu speciālās korekcijas darbu;
    • sniedz konsultācijas  vecākiem;
    •  ievēro konfidencialitāti;
    • palīdz apgūt mācību vielu, rast pielāgojumus, lai bērns labāk varētu apgūt nepieciešamās zināšanas un prasmes;
    • palīdz veiksmīgāk iekļauties mācību procesā;
    • māca bērnam saskatīt un izmantot savas pozitīvās īpašības, veido skolēnā motivāciju apgūt jaunas zināšanas.

Speciālais pedagogs Marita Krišāne, tel. 29991155, marita1232@inbox.lv (konsultācijas cena: 25.00 EUR par nodarbību)

 

Barboleta līdzsvara platformas nodarbības

  • Barbolete līdzsvara platforma:
    • palīdz bērniem apgūt zināšanas  kustībā;
    • veicina uzmanības koncentrēšanos spējas;
    • attīsta kustību koordināciju un līdzsvaru;
    • piemērota aktīviem, kustīgiem, nemierīgiem bērniem;
    • bērniem, kuriem vērojamas uzmanības grūtības vai nevēlēšanās pildīt mājas darbus.

Speciāliste Marita Krišāne, tel. 29991155, marita1232@inbox.lv (konsultācijas cena: 25.00 EUR par nodarbību)

Lietišķās uzvedības analīze (Applied Behavior Analysis – ABA)

  • Lietišķās uzvedības analīze (Applied Behavior Analysis – ABA) ir:
    • agrīnās intervences programma bērniem ar autismu;
    • uzvedības analīze bērniem un jauniešiem ar uzvedības traucējumiem.

Veicot uzvedības analīzi, tiek noteikts bērna vai jaunieša attīstības līmenis katrā konkrētajā jomā – komunikācijā, valodā, praktiskajās iemaņās, lasīšanā, emociju izpratnē u.c. Tiek analizētas konkrētās uzvedības problēmas - situācijas un izveidots plāns uzvedības maiņai un prasmju attīstīšanai, lai trenētu savstarpējo komunikāciju, attīstītu spējas apgūt mācību vielu pirmsskolā un skolā veicinot patstāvības iemaņas. Nodarbību laikā tiek pozitīvi pastiprināta vēlamā uzvedība un samazināta nevēlamā vai kaitīgā uzvedība. Minimālais nodarbību skaits - desmit.

ABA terapeite Marita Krišāne, tel. 29991155, marita1232@inbox.lv (konsultācijas cena: 35.00 EUR par nodarbību)

Silto smilšu terapija

  • Silto smilšu nodarbības sevī apvieno pasaulē pazīstamās siltumterapijas, sammoterapijas un Dabas vides estētikas metodisko struktūru, kas nodrošina siltuma un smilšu pieskārienu efekta saņemšanu vieglā un vispārpieejamā formā.

Siltās smiltis ir atpazīstama vide ikvienam cilvēkam, tā nodrošina mierīgu/relaksējošu un saprotamu atmosfēru, kurā netiek pieprasītas speciālas zināšanas vai iemaņas. Atrodoties siltajās smiltīs, bez piespiedu iejaukšanās, dabīgā veidā smilšu „kristāliņi” veic roku pirkstu, pēdu un visa ķermeņa dabīgu masāžu, sīkās muskulatūras stimulāciju. Labvēlīgi tiek ietekmēts balsta un kustību aparāts, imūnā sistēma un citi procesi, kas veicina organisma pašregulāciju. Kā rāda pieredze, impulsu plūsma, ko cilvēks saņem siltajās smiltīs, vienkārši un dabiski rada apstākļus, kuri spēj atmodināt organisma sistēmā mītošo senāko „arhitipisko” informāciju un visatbilstošākajā veidā dod spēku atjaunotnei.

Silto smilšu terapeite Gita Delviņa,  tel.nr. 29131831, (konsultācijas cena 30.00 EUR par nodarbību)